måndag 16 juni 2014

Lusthuset

Det kom ett sms: "Hej, nu skulle du ha fått bra foton av nybygget.
Var är du?". Jag slet mig från skrivarstolen och rusade iväg till M:s nybygge.
Visst ville jag se bygget! För det var ju inte vilket nybygge som helst som skulle se dagens 
ljus denna dag, utan ett trevligt lusthus var på väg att resas på en
kulle bredvid M:s hus. Spännande!


När jag kom var redan väggarna uppspikade. Det gick snabbt att få taket på plats,
listar, dörrar och så prydde det sprillandes nya lusthuset sin plats i M:s trädgård.






När jag gick hemåt igen, jobbade byggjobbarna med de sista hammarslagen.
Nu är det bara att plocka fram målarborstar och låta huset få färg.
Grattis till ditt nya lusthus M!

2 kommentarer:

  1. Fint och så smidigt med byggsats. Kommer säkert att bli välanvänt när kvällarna blir kyliga eller det är blåsigt. Vi har ett utan fönster som vi nästan bott i senaste månaden.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Allt som ett litet muminhus...
    Snyggt

    Tjingelingen från Rantamor

    SvaraRadera