fredag 25 augusti 2017

Veteranbilar på Storberget

Häromkvällen fick vi förfrågan av A&J om vi ville följa med
i deras stiliga gamla Chrysler till en veteranbilsträff
 på Storberget i Rejpelt. Klart vi ville! Tänk att få glida 
lite flott längs landsvägen .... och sedan kolla på bilar
med några år på nacken....alltså, alltså blänkande krom och
finputsad bilar utan minsta smuts.... klenoder....


Här har vi deras Chrysler från år 1949, vacker som bara den!


Vi damer satte oss i baksätet (bil med endast framdörrar) och våra karlar
satt där fram och diskuterade bilar. Så gled vi ut i trafiken längs riksväg 8.
Från baksätet kunde jag kolla in den stiliga ratten. Konstaterade också
att  J fick ta i när han skulle svänga bilen, ingen servo här inte!
Men annars, wow!


En riktig amerikansk lady!


Fler och fler bilar samlades på Storberget.
 Kvällen var kylig men gemenskapen bland bilentusiasterna gjorde den varm.


Vi gick runt och kollade på bilar - veteraner, ena riktiga pärlor.








Jag kan absolut inget om bilar, men här tänkte jag "Bond, James Bond"....


....och så lilla blå....


Efter att ha gått runt bland bilarna och besökarna gick vi in i lokalen
för att värma oss med kaffe med tilltugg. Ja, och så gjorde vi en 
sväng in i hembygdsmuseet (men mera om det en annan gång).


När vi åkte hemåt fick jag sitta i framsätet!
Utan säkerhetsbälte (herreguuud så konstigt)! Och liten framrutan
(knappt så att jag såg den vackra solnedgången)!
Men vilken stilig bil och vilken spännande kväll!
Tack A&J!

3 kommentarer:

  1. Häftigt , trevlig helg till er .Ska ni va på villan ?

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilar, jag gillar att gå på dessa träffar!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Häftigt , trevlig helg till er .Ska ni va på villan ?


    ทางบ้าน

    SvaraRadera